1053.Budapest, Ferenciek ere 5.   Telefon: +36-1/3171 644   E-mail: pegazus@pegazus.hu
Gondos előkészítés, gondtalan utazás.

Reunion, Madagaszkár

AMERICO KALANDTÚRÁK

Vulkánok és Lemúrok Földjén

Madagaszkár nem csupán a fosszíliák miatt érdekes, és azért mert itt találták az eddigi legrégibb dinoszaurusz csontvázat, hanem különös élővilága miatt is.  A sziget élővilágának több mint 80%-a endemikus, csak a szigeten fellelhető faj, melyre a 80 millió éves izolált lét ad magyarázatot. Madagaszkár egyike a 92 országnak, ahol majomfélék találhatók, de önmaga egyedül a világ összes majomfaj 11%-nak és az alfajok 21%-nak ad otthont.

Itt nemcsak a 17 lemúr faj, hanem a madárvilág is egyedülálló a világon , mivel az itt található madarak 51%-a endemikus. Különös a növényvilág is amelynek közel 6000 faja 96%-ban őshonos, több orchidea faj található a szigeten mint egész Afrikában.

Az utunk során a szigetnek az északkeleti részét járjuk be, ahol még megmaradt az erdő egy része, és még egy darabig talán nem épülnek fel a nagy turistaszállók. Lehetőségünk lesz bepillantani a szigetlakók világába, mert olyan helyeken fogunk járni, ahova a turisták nem jutnak el, de még a fővárosból is kevesen látogatnak el.
Utazásunk során az ország egyik legizoláltabb régióját derítjük fel, ahol a legritkább a turista, viszont a leggazdagabb a természet. Betonozott utak csak részben vannak, de talán ennek köszönhetően a térség legnagyobb részén a természet még érintetlen. Bejárjuk az ország északkeleti részét több mint 50 fahídon átkelve, legalábbis ahol még megvan a híd, ahol nincs ott vagy építünk, vagy várunk. Megpróbálunk eljutni egy szigetre, ahova még a helyiek sem járnak, majd a Masoala-félszigeten a lemúrok között túrázunk. Utunk végén a Rodrigues- szigeteken megpihenve hagyjuk leülepedni az élményeket,  amely a térség legkevésbé látogatott szigete a lakott szigetek közül. Az út elején meg teszünk egy kis kitérőt Réunion vulkánszigetre is.

"Madagaszkár egyik legnagyobb ajándéka a helyi emberek. Átutazva a kis falvakon, faluközösségeken, sokat tanulhatunk a helyiektől.Talán az összes utam közül ez a túra inspirálja leginkább az elmét, mivel itt szembesülünk legjobban azzal, hogy mennyire szükségtelen szennyezni a természetet oly mértékben, ahogy azt Európában tesszük, és hogy más országokban milyen kevés is elegendő lehet a boldogsághoz."  (Americo - az út szervezője és idegenvezetője).

1. nap: Budapest -Réunion
Utazás európai átszállással Réunion szigetére. Éjszakázás a repülőn.

2. nap: Réunion
Érkezés Réunionra,  a vulkánszigetre.  A sziget keleti részét járjuk körbe. A vulkánkitöréskor a láva ezen az oldalon folyik bele a tengerbe. Szállás: Réunion.

3. nap: Réunion
Kirándulás a sziget belsejébe, a hegyekbe, egész napos túrázás a szigeten. Szállás: Réunion.

4. nap: Réunion
Kirándulás a vulkánhoz, egész napos túrázás a szigeten. Szállás: Réunion.

5. nap: Réunion
Kirándulás a tengerparti részekre, egész napos kirándulás a szigeten. Szállás: Réunion.

6. nap: Réunion – Antananarivo
Utazás a lemúrok földjére, utazás Antananarivo-ba. Ráhangolódás az új környezetre, ismerkedés a fővárossal. Szállás Antananarivo-ban.

7. nap: Antananarivo
Sétáló városnézés a fővárosban, Haute Ville – séta a felsővárosban. Szállás: Antananarivo.

8. nap: Antananarivo-Moramanga-Andasibe
Délelőtt séta a fővárosban majd ebéd után elindulunk Moramanga érintésével a D’andasibe Mantadia Nemzeti Park szélére, ahol megszállunk a képen látható helyszínen.Szállás: Andasibe.

9. nap: Reserve speciale d’Analamazoatra
Egész napos gyalogtúra az ország egyik leggazdagabb nemzeti rezervátumában, ahol sifaka és lemúr családokkal találkozhatunk. Itt látható a híres Indri, amit a helyiek szinte szent állatnak tartanak, annyira csodálják. Nem véletlen, hogy több mese, legenda szól a csodás  indriről, aki egy életre választja a párját és ha fogságba kerül elpusztul, mert bánatában nem eszik. Szállás: Andasibe.

10. nap: Andasibe Mantanida Nemzeti Park
Délelőtt megnézzük az Andasibe Mantanida Nemzeti Parkot. Délután Tamataveba utazunk. Kisebb hegyek között vezet az út ahol láthatjuk a híres madagaszkári pálmát, az utazók fáját, ami az ország nemzeti fája. Tamataveba késő délután érkezünk. Andasibe – Tamatave 4 óra út. Szállás: Tamatave.

11. nap: Tamatave
Séta a városban, vásárlási lehetőség a helyi piacon. Ismerkedünk a helyszínnel, eszmecsere a helyi lakosokkal. Amennyiben valaki szeretne valamilyen helyi emléktárgyat venni arra Tamatave helyi piaca a legalkalmasabb. Szállás: Tamatave.

12. nap: Tamatave - Foulpointe
Tamatave-ból északra indulunk a part mentén. Áthaladunk kisebb nyaralóhelyeken, míg elérkezünk Foulpointe-ba, a szállás helyére. Szállás: Foulpointe.

13. nap: Foulpointe - Antanambe
Egyre érintetlenebb tájakon haladunk keresztül, amíg elérjük a külvilágtól szinte teljesen elszigetelt Antanambe tengerparti települést. A tengerpart a csend és tökéletes nyugalom helyszíne. Szállás: partközeli bungalóban, Antanambe-ban.

14. nap: Antanambe
Fürdés a tengerparton. Pihenőnap az út legcsendesebb partjánál, és rákészülés a szigeti kirándulásra. Szállás: Antanambe.

15. nap:  A Sziget
Reggel, amennyiben az időjárás engedi, csónakkal átmegyünk a szemben lévő szigetre, ami nemzeti park. A szigeten töltünk néhány órát, fürdés,  séta a parton és megnézzük a fák tetején élő óriás denevéreket. Miután elhagyjuk a szigetet csónakkal, továbbmegyünk a mesés környezetben lévő Seranambe faluba és kikötünk homokos partjánál, majd több folyó keresztezve kelünk át hol hídon, hol komppal, míg elérünk a térség egyetlen nagyobb városába, Mananaraba. Ezek olyan helyek, ahol szinte soha nem jár turista. Itt él a híres Aye Aye, egy kis lemúr fajta, ami úgy néz ki, mint egy manó. Csakis éjjel járkál és ha szerencsénk van, mi láthatjuk. 14:00 órakor csónakkal visszaindulunk a partra, hogy a naplementét még lefotózhassuk a parti Seranambe faluból. Késő délután továbbutazás Mananara-ba. Szállás: Mananara.

16. nap: Mananara - Maroantsetra
Kalandos utazás végig a szebbnél szebb tengerpartok mentén, ahol turisták nem járnak és szinte érintetlen a táj.  A külvilágtól elszigetelt falvakon haladunk át és találkozhatunk lakóival. Mananara után már megszűnnek a kőhidak és csupán fahídon, illetve kompon, vagy tutajon lehet átkelni a folyókon. Szállás: Maroantsetra.

17. nap: Maroantsetra
Ismerkedés a kis településsel, amely a vanília termesztés központja. Feléksézülünk a több napos kirándulásra, a helyiekkel beszélgetünk. Szállás: Maroantsetra.

18. nap: Maroantsetra

Csónaktúra a környék édesvizein. Szállás: Maroantsetra.

19 – 20. nap: Masoala túra

2 napos kirándulás. Csónakkal átmegyünk a Nosy Mangabe-szigetre, ahol majd a következő napokban gyalogtúrákat teszünk Az egész sziget egy nemzeti park nagyon gazdag élővilággal, különlegessége, hogy a világ azon kevés helyeinek egyike, ahol  a trópusi őserdő egészen a tengerig húzódik le.
Szállás: Nosy Mangabe  - 2 éjszaka a szigeten egy táborhelyen.

21. nap: Maroantsetra - Antananarivo

Visszarepülünk a fővárosba. Szállás Antananarivo.

22. nap: Antananarivo

Egész nap a fővárosban. Szállás Antananarivo.

23. nap: Hazautazás

Hazautazás európai átszállással Budapestre, éjszakázás a repülőn.

24. nap: Hazaérkezés

Hosszabbítási lehetőség a Seychelles-szigeteken + 5 nap

A kis csoportos kalandtúra maximum 6 fővel indul.

További információval Prepeliczay Americo idegenvezető kszséggel áll majd rendelkezésre. Jelentkezés irodánkban.